Ажлаас халах процессд
гаргадаг нийтлэг алдаанууд:
1.
Ажилтан тус бүртэй байгуулсан хөдөлмөрийн
гэрээ эсхүл санал болгосон захиа бүр дээр гарын үсэггүй байхгүй байх. Оролцогч талууд гарын
үсэг зурсанаар хөдөлмөрийн гэрээ хүчин төгөлдөр болох бөгөөд хуулийн
байгууллагад нотлох баримтын үндсэн эх сурвалж болно.
2.
Бичмэл хэлбэрийн хөдөлмөрийн дотоод бодлого,
журамгүй байх. Энэ нь албан ёсны гарын авлага хэлбэрээр эсхүл хэдэн
хуудас хэлбэрээр байж болох бөгөөд гол нь та ажлын байрандаа тодорхой бодлого,
журамтай байж, түүнийг ажилчид яг тодорхой мэддэг байх хэрэгтэй.
3.
Шударга үнэлгээний бичиг баримтгүй байх. Хэрэв хэн нэгэн ажлын
гүйцэтгэл муутай байх эсхүл ажлаас халахад хүргэж болох ямар нэгэн заалттай
бол, та сануулга өгсөн мэдээллүүд эсхүл ажлын муу гүйцэтгэл муу байгаатай эсхүл
компанийн бодлогыг үл биелүүлсэн тохиолдолд гаргасан шийдвэрийг тэмдэглэх
ёстой. Ингэснээр, энэ нь ажлаас халагдсаны дараа ажилтан хуулийн байгууллагад
хандсан тохиолдолд таны нотлох баримт болно.
4.
Хууль ёсны ажил эрхлэлттэй холбоотой
шалтгаангүй байх. Зарим мужуудад хэн нэгнийг ажлаас халсан
шалтгааныг тодорхойлох шаардлагагүй. Гэсэн хэдий ч ажилтанд хэлсэн, хэлээгүй ч,
хэрэв ялгаварлан үзсэн тухай заргын хариуцагч болохыг хүсээгүй л бол
ажил олгогч ямагт ажилтаныг ажлаас халсан тухай хууль ёсны шалтгаантай байх
ёстой.
5.
Ажлаас халахад бэлтгэхэд гаргадаг алдаа. Ажил олгогч юу
хэлэх болон юуны түрүүнд, бичгийн цаасны ажлаа цэгцлэх хэрэгтэй. Хэрэв ажилтаны
хувьд авах ёстой амралтын мөнгө гэх мэт ямарнэгэн төлбөр байвал, ажил олгогч
зайлшгүй төлбөр тооцоог хийж дуусгах ёстой. Нэмж хэлэхэд, ажил олгогчийн хувьд,
мужын хууль тогтоомж болон компанийн бодлогын талаар мэдлэгтэй байх хэрэгтэй.
Хэрэв итгэлтэй бус байвал, урьдчилаад уншиж танилцах юм уу, тодруулах үүднээс
мужын ажилгүйдлийн газраас мэдээлэл авч болно.
6.
Хэтийн төлөвлөгөөгүй байх. Хэн нэгнийг ажлаас халах нь
тухайн үед бий болсон асуудлыг шийдвэрлэх хамгийн зөв арга байж болох ч түүнээс
үүдэлтэй шийдэрлэх маш олон асуудлууд гарч ирдэг. Ажил олгогч дараачийн
үйлдлүүддээ анхаарлаа хандуулах хэрэгтэй. Жишээ нь, бусад ажилчдад ажлуудыг
хувиарлах, шинээр хэн нэгнийг ажилд авах эсхүл гадаад нөөцийг авч ажиллуулах
гэх мэт.
7.
Маш их ярих. Зарим ажил олгогч нар
маш их ярьдаг ба буруу зүйл их хэлдэг. Өөрийн хийж үл чадах ямар нэгэн зүйлийг
амлах хэрэггүй. Тухайлбал, ажилтанд өөр ажил хайж олоход нь тусална гэх мэт.
Богино хугацаанд ярилцаж, гагцхүү асуудлыг шийдвэрлэх тал дээр ажилла. Өөрийн
хэлэх үгэндээ анхааралтай байх хэрэгтэй.
8.
Ам алдах. Ам алдаж хэлэх бол том
алдаа. Шийдвэрийн процессд оролцсоноос өөр бусад хэн ч ажлаас халах талаар
мэдэх боломжгүй. Ажлаас халагдах гэж буй ажилтаны эрх ашигт хүндэтгэлтэй
хандаж, түүнийг ажлаас халагдах гэж буйг өөр хэн нэгэн мэдсэнээс үүдэн
ажилтаныг таагүй байдалд оруулах байдлыг бүрдүүлэхгүй байх ёстой.
9.
Маргалдах. Ажлаас халагдаж буй
ажилтантай маргалдах нь нийтлэг алдаанд ордог. Ажил олгогч үүнийг зөвшөөрөх
ёсгүй. Хэрэв ажилтан ууртай байвал түүнийг өөрийнхөө санааг илэрхийлэхийг
зөвшөөрөх хэрэгтэй. Та хариу үзүүлж маргалдсанаар алдаж болно.
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай! |